Det er ikke alle annonser som er som alle andre.

På OBOS eiendomsmeglere Stor-Bergen sin Facebookside presenteres ukens bolig på en noe uvanlig måte.

“Ukens bolig – Kalfarveien 80

En liten påskehilsen fra meg i Kalfaret
Kom gjerne å se hvordan jeg har det
Utsikt – solrikt med retning mot vest
Midt i sentrum – det er klart det er best!

Jeg er moderne, flott og kanskje litt snedig
men flytt bare inn – jeg er tom og ledig
Onsdag rett etter påske har jeg en visning
Megler Vinje styrer dette med prising”

AUTSIKTRETT

UTSIKT: Leiligheten i Kalfarveien har flott utsikt. FOTO: OBOS

Ville skille seg ut

Den som står bak det kreative påfunnet er ikke megleren selv.

– Han er en kreativ sjel som har gjort dette i noen måneder. Han plukker gjerne ut boliger som ikke er solgt på første visning. Jeg synes det er litt artig, denne gang er det jeg som var heldig. Det er jo litt gøy, sier megler Torbjørn Vinje.

– Unge, lovende er veldig fornøyd denne gangen også, ler han.

Den han snakker om er Kjetil Pedersen. akjetilrett

Ideen oppsto da de hadde et ønske om å gjøre noe litt annerledes for meglerne.

– Vi fant ut at vi ville bruke Facebook som en litt mer uhøytidelig kommunikasjonskanal. Det er mye som er ganske likt blant meglerne. Det er kanskje vanskelig for dem å være uhøytidelige, for alt skal være så korrekt, sier Kjetil Pedersen.

God tilslagsprosent

Slik ble det altså til at ukens bolig blir presentert som rim og annet.

– Det er om å gjøre å skille seg litt ut, og dette er en måte å treffe kunden på en litt annen måte. Folk bruker mye avis, men kommunikasjonen blir mer og mer digital – og vi ser at vi når en større målgruppe, sier Pedersen.

Tilslagsprosenten på boligene som er lagt ut på denne måten er svært god.

– Det kan jo være tilfeldig, det er ikke godt å si. En av boligene vi la ut slik hadde lagt for salg i åtte måneder. Den ble solgt på første visning etter at vi la den ut slik på Facebook. Det samme skjedde med ukens bolig denne uken, samt flere andre. Vi når jo mange, dette er noe som skaper oppmerksomhet, sier han.

Derfor hender det rett som det er at meglerne selv kommer til ham og ber ham legge boligene ut på Facebook. Noen ganger er det på rim, andre ganger skrives de mer som en kontaktannonse. Felles er at de skal skille seg litt ut.

– Mange velger bare å legge ut en lenke fra Finn, vi velger å gjøre litt mer utav det. Folk kommenterer og deler, og vi lar den leve sitt eget liv.

AFASADEMOTKALFARVEIENRETT

2,1 MILL: Leiligheten på 63 kvadratmeter har en prisantydning på like over 2 millioner. FOTO: OBOS

Flere artige annonser

De har hatt flere kreative annonser de siste månedene. Her ser du tre til:

Ukens bolig: Monrad Mjeldesvei 29

Hallaien der ute; her har du meg
Striglet og klargjort bare for deg
Lin-Siri skryter sånn; eg e jo litt kry
En så flott type som du, det e klart de vil by..

Lyse rom og utsikt fra to altaner.
Ikkje rart at du sitter her og glaner.
Ta deg en tur til fjell eller vann –
her kan du avreagere ørlite grann.

Velkommen inn – kanskje du blir min

Ukens bolig er på gang igjen; denne uken: Skjenlien 117 A

Rolig, sjarmerende leilighet søker ny eier for samvær og hygge. Er ikke så stor men har plass til én eller to. Stor markterrasse, garasjeplass; ja riktig så lys og fin. Kan det tenkes at du vil bli min?

Megler Walle mener jeg er perfekt…, for førstegangs kjøpere.

Ukens bolig – Hillratjønnveien 17

Her i Mathopen e det flott å bo
Liker du meg kan det bli oss to
Du treng litt peng for å kjøpe meg
kan OBOS-banken hjelpe deg?

Eg fiffer meg opp og gjør meg klar
Visning på mandag så se ka eg har
Noen fine rom med lyse flater
Hør på megler Torbjørn når han prater!”

Hva synes du?

Har du sett en original annonse for noe? Del den gjerne med oss i kommentarfeltet.